Privacyverklaring

1. Persoonsgegevens – wat zijn dat?

Persoonsgegevens hebben betrekking op een levend persoon die aan de hand van die gegevens kan worden geïdentificeerd. Hierbij valt te denken aan een naam of een bankrekeningnummer. Persoonsgegevens mogen niet zomaar verwerkt worden. De verwerking van persoonsgegevens wordt geregeld in de Algemene verordening gegevensbescherming 2016/679 (hierna: Avg), die op 25 mei 2018 in werking is getreden.

2. Wat is B&B Bedrijfsartsen en waarom deze verklaring?

B&B Bedrijfsartsen is een in Emmen gevestigde maatschap. gericht op het geven van medisch advies op het gebied van arbeid en gezondheid aan werkgevers en werknemers. De maten van de maatschap zijn Marion van Beek – Bloemendal en Robert van Beek.
In het kader van het geven van advies verwerkt de maatschap een aantal persoonsgegevens van u. In deze privacyverklaring is te lezen welke persoonsgegevens worden verzameld, voor welke doeleinden dit gebeurt, welke grondslag daarvoor bestaat en hoe lang deze gegevens bewaard worden. U kunt daarnaast lezen wat uw rechten zijn.
B&B Bedrijfsartsen hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacy. De door B&B Bedrijfsartsen verkregen en verzamelde persoonsgegevens worden daarom altijd verwerkt in overeenstemming met de Avg en andere relevante wet- en regelgeving.

3. Het verzamelen van persoonsgegevens: van wie, welke gegevens, waarom, met welke grondslag, en hoelang?

B&B Bedrijfsartsen verwerkt de volgende persoonsgegevens enkel voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst waarbij u partij bent of voor zover dat noodzakelijk is aan een wettelijke verplichting:

  • uw naam, adres, postcode, woonplaats, land
  • uw telefoonnummer en emailadres
  • uw geboortedatum, geslacht, burgerlijke staat, nationaliteit
  • uw Burgerservicenummer (BSN)
  • bedrijfsgegevens als bedrijfsnaam, vestigingsadres, contactpersoon, telefoonnummer, uitvoeringsinstantie (UWV)
  • functie, afdeling, soort dienstverband, administratienummer
  • datum indiensttreding en uitdiensttreding, loongegevens
  • gegevens over de arbeidsomstandigheden op uw werk zoals RI&E, werkplekonderzoek, ergonomisch onderzoek en ongevallen Gegevens over uw arbeidsongeschiktheid / mate van belastbaarheid
  • gegevens/conclusies ten aanzien van uw belastbaarheid
  • aantal uren per dag of per week dat u eigen of passend werk kan verrichten, met vermelding van de aanvangsdatum
  • gegevens over het verwachte herstel
  • arbeidsongeschiktheidspercentage of het percentage loonwaarde
  • of sprake is van enige vorm van schadeloosstelling, zoals vangnetsituatie of regres
  • of sprake is van loonopschorting of loonstopzetting
  • of er sprake is van enige vorm van sanctionering op grond van de Ziektewet of WIA, indien uw werkgever hiervoor eigenrisicodrager is
  • de beschikking van het UWV
  • of en wanneer een interventie is ingezet
  • of een plan van aanpak is opgesteld
  • of de activiteiten uit het plan van aanpak (tijdig) zijn uitgevoerd
  • voorgestelde of reeds getroffen re-integratiemaatregelen
  • WIA intredingen Medische gegevens
  • de diagnose en de behandelgegevens
  • de oorzaak en aard van uw arbeidsongeschiktheid
  • gegevens voortvloeiend uit controle aan huis, telefonisch contact en eigen verklaring
  • gegevens over PAGO, PMO, PGO
  • verzekeringsgegevens, huisarts- en specialistengegevens, verpleegadres
  • keuringsuitslagen en keuringsgegevens
  • gegevens over uw privé-situatie
  • data waarop (vervolg)consulten, behandelingen, verrichtingen, keuringen hebben plaatsgevonden
  • spreekuurgegevens, anamnese, onderzoekgegevens en diagnose
  • therapie-, behandel- en medicatiegegevens
  • complicaties, doorverwijzing.
  • Financiële gegevens

Uw gegevens worden enkel in overeenstemming voor de uitvoering van onze dienstverlening verwerkt. Dit gebeurt op een behoorlijke en zorgvuldige wijze en alleen voor de onderstaande doeleinden:

  • de arbeidsomstandighedenzorg
  • de begeleiding bij ziekteverzuim
  • de re-integratie in verband met ziekte of arbeidsongeschiktheid
  • de uitvoering van de wettelijke taken waarbij wij direct en indirect betrokken zijn (zoals de Arbowet, Regeling procesgang eerste en tweede ziektejaar, Wet verbetering poortwachter, Wet WIA, de Ziektewet en dergelijke)

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk of wettelijk is toegestaan. Hoelang bepaalde gegevens worden bewaard, is afhankelijk van de aard van de gegevens en de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt. De bewaartermijn kan dus per doel verschillend zijn. De bewaartermijn voor niet-medische gegevens is 2 jaar. Wanneer uw werkgever eigenrisicodrager is, zijn de bewaartermijnen langer. De bewaartermijn voor medische gegevens is 15 jaar. Indien blootstelling aan carcinogene stoffen of biologische agentia heeft plaatsgevonden, is de bewaartermijn 40 jaar en bij werken met ioniserende straling 30 jaar.

Wanneer de bewaartermijn verstreken is, zullen uw gegevens op veilige wijze worden verwijderd en vernietigd. Indien wij uw gegevens echter zodanig bewerken, dat de herleiding tot u redelijkerwijs onmogelijk is, kunnen wij uw gegevens in geanonimiseerde vorm bewaren en gebruiken voor managementinformatie, onderzoeksdoeleinden en benchmarking.

4. Wie zijn betrokken bij de verwerking van uw persoonsgegevens en met wie worden dergelijke gegevens gedeeld?

Bij B&B Bedrijfsartsen hebben Marion van Beek – Bloemendal en Robert van Beek toegang tot uw persoonsgegevens. Deze gegevens worden in beginsel niet gedeeld met derden zonder uw schriftelijke toestemming. In bepaalde gevallen is het delen van gegevens met derden gewenst, zoals bijvoorbeeld bij verwijzing, in verband met de arbeidsgeneeskundige zorgverlening (denk bijvoorbeeld aan verwijzing). B&B Bedrijfsartsen volgt dan de afspraken die er binnen de beroepsgroep gemaakt zijn en die voorgeschreven wordt door wet- en regelgeving. B&B Bedrijfsartsen kan uw gegevens tot slot delen met derden wanneer dit verplicht is op basis van een wettelijke verplichting.

5. Welke beveiligingsmaatregelen worden genomen?

B&B Bedrijfsartsen voldoet aan hun verplichtingen onder de Avg door persoonsgegevens actueel te houden, veilig op te slaan en waar nodig te vernietigen, geen buitensporige hoeveelheden persoonsgegevens te verzamelen of te bewaren, persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik, ongeoorloofde toegang en openbaarmaking en door ervoor te zorgen dat er passende technische en organisatorische maatregelen getroffen worden om persoonsgegevens te beschermen.

6. Wat zijn uw rechten?

Behoudens vrijstellingen (krachtens de Avg), heeft u de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • Het recht om informatie op te vragen over de verwerkingen van uw persoonsgegevens;
  • Het recht om uw persoonsgegevens over te laten dragen aan een andere partij (dataportabiliteit);
  • Het recht om uw persoonsgegevens te wijzigen;
  • Het recht om uw gegevens te laten verwijderen indien de gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verkregen. Het recht om gegevens te laten verwijderen heeft u niet altijd, er kunnen uitzonderingen van toepassing zijn;
  • Het recht op beperking van de verwerking;
  • Het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking;
  • Het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens indien u van mening bent dat B&B Bedrijfsartsen in strijd handelt met de geldende privacyregels.

B&B Bedrijfsartsen hecht er belang aan u erop te wijzen dat niet alle hierboven omschreven rechten absolute rechten zijn en dat B&B Bedrijfsartsen onder bepaalde omstandigheden aan een bepaald verzoek geen gehoor kan geven. Elk verzoek wordt afzonderlijk beoordeeld aan de hand van de concrete omstandigheden. Als B&B Bedrijfsartsen aan een bepaald verzoek geen gehoor kan geven zal dit gemotiveerd aan u kenbaar gemaakt worden. Indien u het niet eens bent met de beslissing van B&B Bedrijfsartsen, kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens of dit voorleggen aan de rechter.

7. Gebruik van cookies

Cookies zijn kleine tekstbestanden die op de harde schrijf van uw computer worden opgeslagen op het moment dat u een website bezoekt. Deze informatie kan bij een volgend bezoek gebruikt worden. Omdat B&B Bedrijfsartsen uw privacy erg belangrijk vinden, maakt onze website geen gebruik van cookies.

8. Wijzigingen in deze privacyverklaring

B&B Bedrijfsartsen behoudt zich het recht voor om wijzigingen in deze privacyverklaring aan te brengen. Van eventuele wijzigingen wordt u via onze website op de hoogte gesteld.

9. Contactgegevens

Verzoeken met betrekking tot uw rechten, vragen of klachten kunt u per e-mail richten aan robert.benbbedrijfsartsen@outlook.com.